FAQ

Voor vragen kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice van Badinspiratie. Dit kan met behulp van het contactformulier of door een e-mail te sturen naar info@badinspiratie.nl. De veel gestelde vragen hebben wij voor u op een rij gezet.

Bestellen

Hoe werkt het bestelproces?

Badinspiratie heeft een breed assortiment aan sanitair producten voor in- en rondom de badkamer. Onze producten kunt u bekijken door boven aan de webpagina op "Producten" te klikken en een categorie te selecteren. 

  • Als u een product voor ogen heeft die u graag zou willen bestellen dan kunt u deze toevoegen aan de winkelwagen. In de winkelwagen vindt u alle producten die aan de bestelling zijn toegevoegd. 
  • Dan is het tijd om de bestelling compleet te maken. Klik op "Doorgaan met bestellen" om het proces in gang te zetten. Vervolgens wordt er om uw gegevens gevraagd en het bezorgadres waar de producten naartoe worden verzonden. 
  • Kies de bezorgmethode en ga naar afrekenen om de bestelling te voltooien. 

Nadat de bestelling is afgerond krijgt u per mail een bevestiging en zal de bestelling zo spoedig mogelijk worden verzonden. 


Waar vind ik de bestelstatus?

Zodra je order is bevestigd, ontvang je hier een mailtje van. Op dat moment staat de order direct bij ons in het systeem en zijn wij deze aan het verwerken. In de orderbevestiging vind je ook de verwachte levertijd. Wij nemen contact met je op als het product verzonden is. Bij kleine pakketjes is dit een track&trace, bij grote leveringen spreken we samen een levertijdstip af!

Waar vind ik het bestelnummer?

Het bestelnummer vind je in de bevestigingsmail. Heb je deze bevestigingsmail niet gehad? Neem dan contact op met de klantenservice.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Je kunt de bestelling nog wijzigen als deze nog niet is verzonden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Is jouw bestelling al wel verzonden? Neem dan alsnog contact op met klantenservice. 

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling kosteloos annuleren tot het moment dat de order verzonden is. Je kunt je annulering per mail doorgeven aan info@badinspiratie.nl.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen

Dat vinden wij vervelend. Het verzenden kan even duren. Check ondertussen ook even het postvak met ongewenste mail. Het zou kunnen dat hij hierin terecht is gekomen. Toch twijfels over je bestelling? Dan kun je altijd even contact opnemen met de klantenservice.

Wanneer ontvang ik de factuur?

Je ontvangt de factuur als jouw bestelling is afgerond in ons systeem. Heb je daarna nog geen factuur ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice.

Betalen

Betaalwijze bij Badinspiratie

Hiermee kunt u zorgeloos en veilig via uw eigen bank betalen. Dit is verreweg de meest gebruikte wijze van betaling. Als u overweegt op deze wijze te betalen wordt u automatisch doorverwezen naar de iDEAL betalingspagina van uw eigen bank. Betalingen lopen via Mollie en creditcard. 


Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen op de website zijn inclusief 21% BTW.

Is achteraf betalen mogelijk?

Nee, dat is niet mogelijk. U kunt wel kiezen uit verschillende betaalmethoden tijdens de bestelling. 

Hoe weet ik of mijn betaling gelukt is?

Je kunt op jouw bankrekening checken of het bedrag is afgeschreven. Als dit is gebeurd, kun je ervan uitgaan dat de betaling is gelukt. Heb je er toch twijfels over? Schroom niet en neem contact op met onze klantenservice. Zij checken het graag voor je zodat je met een gerust hart op jouw bestelling kan wachten.

Mijn betaling is mislukt of geweigerd

Dat is vervelend! Neem contact op met onze klantenservice en zij zoeken uit wat er mis ging. Wil je zelf al op onderzoek uitgaan? Bekijk onze informatie over de betaalmogelijkheden, wellicht kun je daar vinden wat het probleem veroorzaakt.

Betaling voor buitenlandse klanten

Indien u besteld vanuit een ander land dan ons thuisland, kunt u gebruik maken van de betalingsmogelijkheid, Betaling voor buitenlandse klanten. Wij zullen de opdracht controleren en, indien noodzakelijk, handmatig de verzendkosten op de factuur aanpassen waarna wij u de juiste factuur per mail toe zullen sturen. U kunt het bedrag dan per bank aan ons overmaken.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om op een soortgelijke wijze als iDEAL vanuit het buitenland te betalen.

Betaling vanuit een bouwdepot is ook mogelijk. Neemt u hiervoor contact met ons op. Wij helpen u graag verder met het bestellen en zullen u per mail een factuur toesturen welke u kunt indienen bij de bank. Vaak is het zo dat een depot betaling langer op zich laat wachten. Om de snelheid erin te houden adviseren wij u de betalende partij een afschrift hiervan aan ons te mailen op info@badinspiratie.nl.


Kosten van de installateur

Indien een product als gevolg van welke reden dan ook opnieuw bij u geleverd dient te worden zal badinspiratie.nl er alles aan doen om die zo min mogelijk vertraging op te laten leveren. In geen geval kan badinspiratie.nl aansprakelijk gesteld worden of de kosten dragen die gemaakt worden door het inhuren van loodgieters, installateur, tegelzetters e.d.

Levering

Hoe werkt de levering?

Nadat u de bestelling heeft geplaatst doen onze medewerkers hun uiterste best de producten zo spoedig mogelijk te leveren. De levertijd hangt af van de bestelde producten. Heeft u wensen voor een specifieke leverdatum neem dan contact op met onze klantenservice. 

Bestellingen worden uitsluitend op werkdagen bezorgd. Indien u voor 14:00 uur besteld én het artikel is op voorraad dan kunt u het in de meeste gevallen zelfs de volgende dag al in huis hebben.

Hoe werkt het:

Voor 14:00 besteld. Morgen in huis. De producten kunnen de volgende dag al door de pakketdienst worden aangeboden op het aangegeven afleveradres, mits op werkdagen vóór 14:00 besteld. 

Let op: wanneer de bestelling in het weekend (zaterdag/zondag) geplaatst is, zal deze op dinsdag worden geleverd.

Let op: wanneer je een extra product hebt met een andere levertijd dan deze, komt bovenstaande te vervallen.

Let op: wanneer de volgende dag een feestdag is, komt dit te vervallen en zal de bestelling de eerstvolgende dag worden geleverd.


Wat zijn de verzendmethoden?

Badinspiratie heeft meerdere verzendmethodes deze verschillen per product:

  • Verzending per post bij kleinere producten. 
  • Via de pakketdienst van PostNL.
  • Afhalen op de locatie van Badinspiratie is ook mogelijk.
Kan ik mijn bestelling ophalen?
U kunt uw bestelling altijd zelf ophalen. Afhalen is gratis en is mogelijk van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00 uur. Ook bij zelf ophalen gelden onze levertijden. Wanneer uw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden, brengen wij u per e-mail op de hoogte.
Kan ik de bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja dat kan. Je kunt als afleveradres een ander adres invoeren bij het invoeren van je gegevens, waardoor de bestelling op dit adres wordt afgeleverd.

Mijn bestelling is niet bezorgd, wat nu?

Dat is vervelend. Een dag van tevoren krijg je een track&trace code of een belletje van onze klantenservice. Heeft u een bezorg afspraak gemaakt maar heeft u de bestelling nog niet ontvangen? Wacht nog even af, het kan zijn dat de bezorger wat vertraging heeft opgelopen. Toch twijfels of de bestelling komt? Neem dan contact op met de klantenservice. Dan gaan zij even op onderzoek uit.

Controle van de levering

Controleert u na de levering de materialen. Op de pakbon staat deze mededeling nogmaals. U heeft 48 uur de tijd om de materialen te controleren op juistheid en eventuele gebreken. Mocht er onverhoopt een artikel beschadigd zijn dan kunt u ons binnen deze termijn een e-mail sturen met een foto en wij zullen zo spoedig mogelijk actie ondernemen.

Bezorgen op afspraak

Tijdens de bestelprocedure kunt u een dag kiezen waarop u de bestelling geleverd wilt hebben. Levering is pas mogelijk vanaf het moment dat de door u bestelde producten bij ons of bij onze leverancier op voorraad zijn. Het is op dit moment helaas nog niet mogelijk om een dagdeel of tijd af te spreken.

Bezorgen kleine artikelen

Bijna alle kleine producten worden verzonden met de pakketdienst van PostNL. De postbode komt het pakket aan huis bezorgen. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn, dan probeert de postbode het de volgende dag nogmaals. Wanneer er dan wederom niemand thuis is, kunt u het pakket de volgende dag bij een postNL afhaalpunt afhalen. De postbode laat in dit geval een notitiekaart achter.

Bezorgen grote artikelen/pallet/pakketten

Grote en zware producten worden veelal verzonden met een extern transportbedrijf. Er wordt alleen op werkdagen en tijdens kantooruren bezorgd. Badinspiratie levert alleen volledige bestellingen en geen deelleveringen. Wanneer uw bestelling compleet is, wordt u per e-mail of telefoon benaderd voor het maken van een bezorg afspraak. Indien u een datum heeft gekozen, kunt u op de dag van levering voor een tijdsindicatie telefonisch contact opnemen met onze vervoerder. Wanneer u op de afgesproken aflever afspraak niet aanwezig bent en onze vervoerder een tweede keer uw bestelling moet afleveren, dan kunnen bijkomende leveringskosten worden gerekend. Levering van deze producten is tot aan de eerste drempel.

Bezorgen op etage

Onze vervoerder levert de bestelling tot aan de (eerste) drempel. Wanneer uw adres een flat betreft wordt uw bestelling beneden tot aan de drempel van het portiek afgeleverd.

Bezorgen op waddeneilanden

Wanneer u op één van de Waddeneilanden woont, dan wordt uw bestelling binnen de geschatte levertijd aan de vervoerder aangeboden die uw bestelling overbrengt naar het betreffende eiland. Het kan dus zijn dat uw bestelling op de Waddeneilanden een langere levertijd zal hebben. Doorgaans dient u rekening te houden met een vertraging van 2 werkdagen.



Afhalen

U kunt uw bestelling altijd zelf ophalen. Afhalen is gratis en is mogelijk van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 en 17:00 uur. Ook bij zelf ophalen gelden onze levertijden. Wanneer uw bestelling klaar ligt om afgehaald te worden, brengen wij u per e-mail op de hoogte.

Levertijden

Bij alle artikelen worden levertijden aangegeven. Deze worden continu bijgewerkt en naar beste weten ingevuld. Zij zullen zoveel mogelijk in acht worden genomen. Zie voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden. Door een bestelling te plaatsen gaat u akkoord met onze Algemene Voorwaarden.

Bezorgkosten

Alle bestellingen boven de € 100,- die met iDEAL of Vooraf Overmaken betaald zijn, worden gratis verstuurd! De bezorgkosten voor bestellingen lager dan €100 zijn afhankelijk van de aard en de grootte van het pakket. Wanneer u uw bestelling in een ander land dan Nederland wenst te laten bezorgen, dan dient u hierover vooraf te informeren bij onze klantenservice. Zij informeren naar de mogelijkheden en bijkomende kosten.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren of annuleren?

Badinspiratie.nl streeft ernaar dat u als tevreden klant een aanschaf doet in onze webshop. Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over het geleverde product. Dan biedt badinspiratie.nl de mogelijkheid om het product te retourneren. U heeft 30 dagen de tijd om uw product zonder opgaaf van reden terug te sturen naar badinspiratie.nl. 

Kosten retour sturen

Aan het retour sturen of het laten ophalen van producten zijn wel kosten verbonden. U bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd terugsturen of op laten halen van de retourzending. De retourkosten zijn voor uw eigen rekening.

Pakketzendingen - € 7,95

Ophaalservice sanitair - begane grond - € 43,-

Ophaalservice tegels vanaf € 43,-*

*Deze kosten zijn afhankelijk van het feit of de tegels (nog) op een pallet staan en op welke etage de tegels zich bevinden. 


Wat zijn de retour voorwaarden?

Het artikel is niet wat u ervan verwacht en u wilt het terug sturen. Geen probleem! Een artikel kan terug als u:

Het binnen 30 dagen nadat u het product hebt ontvangen aanmeldt via het retourformulier.

Het artikel compleet, ongebruikt en onbeschadigd retourneert.*

De product verpakking intact laat, onbeplakt en verpakt tegen beschadiging.

*Indien je retourzending niet voldoet aan bovenstaande retourvoorwaarden dan moeten we helaas een waardevermindering toepassen op het product.

-Geen verpakking = 50% waardevermindering.

-Beschadigde verpakking = 20% waardevermindering.

-Beschadigd of vies product = 100% waardevermindering.

Verpakking

De verpakking dient ongewijzigd te blijven, dat wil zeggen, geen gebruik van (duct)tape en schrijf niet met stift op de doos/verpakking. We adviseren een opplaklabel (bijvoorbeeld een blanco A6) te gebruiken, waar u de adresinformatie op vermeldt. Deze plakt u over de huidige adressticker. Indien u kiest voor een retourzending via PostNL dan ontvangt u een retourlabel welke u op de doos plakt.

Wel / Niet retour

Online bestelde producten kunnen binnen 30 dagen als retour worden aangemeld via het retourformulier. Producten die speciaal voor u worden gemaakt (maatwerk) kunnen niet (altijd) retour. Twijfelt u of een product kan worden geretourneerd? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen

In het vervelende geval dat u een beschadigd product hebt ontvangen kunt u deze binnen 48 uur aanmelden via het retourformulier. Hier kunt u aangeven of u het product opnieuw wenst te ontvangen of dat u deze enkel wilt retourneren. De kosten voor het retourneren van een beschadigd product zijn uiteraard voor rekening van badinspiratie.nl.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen

Wij verzamelen onze bestellingen met voorzorg, maar het kan helaas nog wel eens voorkomen dat een verkeerd artikel wordt verzonden. Dat willen wij zo goed mogelijk oplossen met jou. Daarom adviseren wij om contact op te nemen met de klantenservice, die samen met jou zoekt naar een oplossing.

Mijn retour is kwijt

Indien het pakket verloren is gegaan tijdens het retour sturen, is Badinspiratie daar niet verantwoordelijk voor. Wij adviseren je daarom het pakket aangetekend te versturen.

Hoe meld ik mijn retour aan?

Voer de stappen hieronder uit voor een snelle afhandeling van uw retour:

Vul ons retourformulier volledig in, hiervan krijgt u direct een bevestiging per mail.

Vervolgens sturen wij u zo snel mogelijk een retourinstructie per e-mail.

Binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourzending in ons magazijn ontvangt u uw geld terug op het aangegeven IBAN rekeningnummer.

Voor onaangekondigde retouren kunnen wij geen afhandeling garanderen volgens onze gestelde maatstaven en voorwaarden.


Is mijn retour al in behandeling genomen?

Indien u het retourformulier volledig hebt ingevuld ontvangt u direct een bevestiging per e-mail. Heeft u dit bericht niet van ons ontvangen? Controleer dan voor de zekerheid de SPAM-box in uw e-mail. Mocht dit bericht daar niet te vinden zijn dan adviseren we u om contact op te nemen met de klantenservice.

Kan ik mijn retour volgen?

Natuurlijk kunt u uw retour bij ons volgen. We stellen u op de hoogte:

Als het retourformulier is aangemeld.

Zodra PostNL uw retour heeft verzonden (indien u gekozen hebt voor postzending).

Zodra uw pakket is afgeleverd in ons magazijn.

Zodra uw retourzending gecontroleerd is en dat de betaling wordt uitgevoerd binnen 7 dagen.


Terug betaling

Zodra uw retourzending gecontroleerd is wordt de betaling binnen 14 dagen teruggeboekt op het door u opgegeven IBAN rekeningnummer. De retourkosten worden verrekend met het te ontvangen bedrag.

Wat is het retour adres?

De informatie van het retouradres ontvangt u in de retourinstructies per e-mail na het aanmelden van uw retour in het retourformulier.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Wanneer u de bestelling voor verzending wilt wijzigen of annuleren, adviseren wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantenservice. Wanneer de bestelling in het magazijn is verwerkt, kunnen we helaas niets meer wijzigen. Een bestelling met levering voor de volgende dag wordt automatisch verwerkt en daar is wijzigen of annuleren niet mogelijk. U kunt in dit geval gebruik maken van de retourprocedure. Zodra uw bestelling succesvol is geannuleerd komt uw betalingsverplichting te vervallen. Uw betaling wordt dan zo spoedig mogelijk teruggeboekt.

We streven ernaar dat u als tevreden klant een aanschaf doet in onze winkel of webshop. Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent met het geleverde product. Dan kunt u gebruik maken van onze retourservice. Vul het retourformulier volledig in, zodat wij uw retour in behandeling kunnen nemen. Heeft u toch nog vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Aan het retour sturen van producten zijn wel kosten verbonden. U bent zelf verantwoordelijk voor het op tijd terugsturen of op laten halen van de retourzending. De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Pakketzendingen - € 7,95

Ophaalservice sanitair - begane grond - € 43,-*

Ophaalservice tegels vanaf € 43,-**


Garantie op de producten

Badinspiratie.nl levert uitsluitend kwaliteit. Hierdoor profiteert u van de garantie die wordt gegeven door deze fabrikant. Over het algemeen varieert deze garantie tussen de 1 en 5 jaar. 

Wij nemen enkel serviceaanvragen in behandeling van eigen klanten.

Wilt u een service aanvraag doen? Klik hier